Ειδική Αγωγή: Ανίχνευση, Διαφοροδιάγνωση, Παρέμβαση
Το μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα "Ειδική Αγωγή: Ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση" του Πανεπιστημίου Αιγαίου ξεκινάει στις 07 Ιανουαρίου και έχει ανοικτές αιτήσεις!
Το πρόγραμμα με ακριβή τίτλο "Ειδική Αγωγή: Ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση" (9 μηνες- 440 ωρών) πραγματοποιείται εξ αποστάσεως και ασύγχρονα και με την επιτυχή ολοκλήρωσή του ο εκπαιδευόμενος λαμβάνει μοριοδοτούμενο πιστοποιητικό επιμόρφωσης από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Το πρόγραμμα πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου ασύγχρονα και εξ αποστάσεως και στο τέλος ο επιμορφούμενος λαμβάνει Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης με μονάδες ECTS από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Πανεπιστημιακή εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή
Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ) (ή συμπεριληπτική εκπαίδευση) αποτελεί επιστημονικό πεδίο αιχμής, με μεγάλο εύρος και σημαντική ζήτηση ως γνωστική περιοχή εξειδίκευσης στην Ελλάδα αλλά και τον διεθνή χώρο. Αντιπροσωπεύει ένα υπερβολικά σύνθετο κοινωνικό, φιλοσοφικό, εννοιολογικό και διδακτικό σύστημα τεχνικών και προσεγγίσεων, που στοχεύει στην εκπαιδευτική και ψυχολογική στήριξη όλων των παιδιών, εφήβων και ενηλίκων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.).
Στόχος του προγράμματος
Στόχος του προγράμματος είναι η εμβάθυνση και η εξειδίκευση: (1) σε σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές ανίχνευσης, διαφοροδιάγνωσης (με βάση το ICD-10 του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας) και παρέμβασης στις κυριότερες μορφές ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, (2) σε διαδικασίες τροποποίησης ή προσαρμογής των μεθόδων διδασκαλίας και παρέμβασης στις μοναδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του/της μαθητή/τριας, καθώς και (3) σε πρακτικές παρέμβασης σε όλες τις εκφάνσεις των δυσκολιών (πρόληψη, θεραπεία, αντιστάθμιση).
Η πρωτοτυπία, αλλά και συνάμα η πρακτική αξία του προγράμματος, έγκειται στο ότι εστιάζει στο παιδί και ενήλικα με ε.ε.α./α. σε επίπεδο ανίχνευσης/εντοπισμού, διαφοροδιάγνωσης και αντιμετώπισης των ειδικών και μοναδικών χαρακτηριστικών που εμφανίζει, με βάση τις σύγχρονες τάσεις της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η έδρα της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης τοποθετείται στις «ανθρώπινες σχέσεις» και προάγει αφενός την αξία του ατόμου ως ύπαρξη και όχι ως επίδοση, και αφετέρου, προάγει το σεβασμό στη διαφορετικότητα του ατόμου την υποστήριξη όλων των μαθητών/τριών, την εργασία με τους/τις άλλους/ες και την προσωπική επαγγελματική εξέλιξη.
Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα:
- Σε όσους εντάσσονται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης ή θέλουν να ενταχθούν
- Σε όσους αναπληρωτές και αδιόριστους εκπαιδευτικούς θέλουν να συγκεντρώσουν μόρια για το σύστημα διορισμών ή τις προσλήψεις στους πίνακε
- Σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων
- Σε αποφοίτους ΑΕΙ-ΤΕΙ οι οποίοι επιθυμούν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του/της εκπαιδευτικού
- Σε παιδαγωγούς, κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και απόφοιτους σχολών κοινωνικών και πολιτικών επιστημών
- Σε όσους θέλουν να εξειδικευτούν στο πεδίο της Ειδικής Αγωγής, στις μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές, στην διαταραχή αυτιστικού φάσματος, στα προβλήματα συμπεριφοράς βρεφών και παιδιών, στο ΔΕΠ-Υ, στη συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών, στη διαχείριση παιδιών ειδικών ομάδων στη σχολική τάξη, στη διαχείριση των χαρισματικών παιδιών, στην αντιμετώπιση διαταραχών επικοινωνίας κ.α.
- Σε όσους φοιτούν ή έχουν ολοκληρώσει ΠΜΣ στην ΕΑΕ και άλλα πμσ στις επιστήμες της αγωγής
- Σε όσους εντάσσονται στον χώρο της Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης ή θέλουν να ενταχθούν
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζει βασικές έννοιες, όπως ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ), συμπεριληπτική εκπαίδευση, άτομο με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες (ε.ε.α./α.), ανίχνευση, διαφοροδιάγνωση και παρέμβαση.
- ενστερνιστεί τις σύγχρονες αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
- αποκτήσει γνώσεις και εργαλεία ανίχνευσης, διαφοροδιάγνωσης και αντιμετώπισης με βάση τις αρχές της συμπερίληψης.
- κατέχει γνώσεις που αφορούν στις κυριότερες διαταραχές: Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές λόγου και ομιλίας, Ειδικές αναπτυξιακές διαταραχές κινητικής λειτουργίας και μεικτές διαταραχές (λόγου και κίνησης), Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: Δυσλεξία, δυσγραφία και δυσαναγνωσία, Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ) [ή Διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)], Νοητική καθυστέρηση, Χαρισματικότητα, Γενετικά σύνδρομα, Κινητική αναπηρία/Εγκεφαλική παράλυση, ΔΕΠΥ, Διαταραχές διαγωγής, Mεικτή διαταραχή διαγωγής και συναισθήματος, Διαταραχές συναισθήματος: Διαταραχή άγχους αποχωρισμού, φοβικού άγχους και κοινωνικού άγχους, Διαταραχές κοινωνικής λειτουργικότητας: Εκλεκτική αλαλία και διαταραχή προσκόλλησης, Διαταραχές της όρασης και Παθήσεις του ωτός.
- Να κατέχει βασικές αρχές παρέμβασης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών μέσα από μία πολυεστιακή προσέγγιση (ρόλος της οικογένειας, του σύγχρονου συμπεριληπτικού ψηφιακού σχολείου, κατάρτισης εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων).
- Να εξοικειωθεί με τις βασικές συμπεριληπτικές πρακτικές με έμφαση σε μοντέλα συνδιδασκαλίας και στη διαμόρφωση του φυσικού περιβάλλοντος.
- Να εστιάσει στις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας ως μέσο προώθησης της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Δείτε εδώ όλες τις θεματικές ενότητες του προγράμματος
Μοριοδότηση Εκπαιδευτικών
Το πρόγραμμα μπορεί να αξιοποιηθεί σε οποιαδήποτε προκήρυξη της οποίας τα κριτήρια αντιστοιχούν στα χαρακτηριστικά του προγράμματος. Ενδεικτικά και όχι περιοριστικά/δεσμευτικά, στην παρούσα φάση, και με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, οι απόφοιτοι/ες μπορούν να λάβουν:
- 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών
- 2 Μόρια στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών
- 10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ
- 10 μόρια στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ
- Ένταξη στους επικουρικούς πίνακες της ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ( Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58 )
- 1 μόριο για τα στελέχη εκπαίδευσης σύμφωνα με το νόμο Κεραμέως
FAQ
-
Η μοριοδότηση που παίρνω αφορά και για διορισμούς και για προσλήψεις;
Το πρόγραμμα της Ειδικής Αγωγής: Ανίχνευσης, Διαφοροδιάγνωσης και Παρέμβασης του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το goLearn πληροί τα κριτήρια της νομοθεσίας και μοριοδοτεί και για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ αλλά και για προσλήψεις στους Πίνακες αναπληρωτών.
-
Είναι εφικτό να το παρακολουθήσει κάποιος με πολλές καθημερινές υποχρεώσεις (δουλειά, παιδιά κ.α.);
Βεβαίως. Το πρόγραμμά μας έχει ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και παίρνει υπόψη του την καθημερινότητα των ενηλίκων. Συγκεκριμένα ΔΕΝ έχει ΚΑΘΟΛΟΥ υποχρεωτικές παρακολουθήσεις γιατί είναι ασύγχρονο. Αυτό σημαίνει πως εσείς διαβάζετε όποτε θέλετε το εκπαιδευτικό υλικό. Η πλατφόρμα μένει 24 ώρες το 24ωρο ανοικτή. Παράλληλα το πρόγραμμα δεν έχει καθόλου εργασίες.
Η μοριοδότηση που παίρνω αφορά και για διορισμούς και για προσλήψεις;
Το πρόγραμμα της Ειδικής Αγωγής: Ανίχνευσης, Διαφοροδιάγνωσης και Παρέμβασης του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε συνεργασία με το goLearn πληροί τα κριτήρια της νομοθεσίας και μοριοδοτεί και για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ αλλά και για προσλήψεις στους Πίνακες αναπληρωτών.
Είναι εφικτό να το παρακολουθήσει κάποιος με πολλές καθημερινές υποχρεώσεις (δουλειά, παιδιά κ.α.);
Βεβαίως. Το πρόγραμμά μας έχει ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και παίρνει υπόψη του την καθημερινότητα των ενηλίκων. Συγκεκριμένα ΔΕΝ έχει ΚΑΘΟΛΟΥ υποχρεωτικές παρακολουθήσεις γιατί είναι ασύγχρονο. Αυτό σημαίνει πως εσείς διαβάζετε όποτε θέλετε το εκπαιδευτικό υλικό. Η πλατφόρμα μένει 24 ώρες το 24ωρο ανοικτή. Παράλληλα το πρόγραμμα δεν έχει καθόλου εργασίες.
Testimonials
“Πήρα τη μοριοδότηση που ήθελα για τους Πίνακες”
Πραγματοποίησα 9μηνο σεμινάριο στο goLearn, καθώς χρειαζόμουν μόρια για του Πίνακες Εκπαιδευτικών. Το γεγονός ότι τα μαθήματα ήταν ασύγχρονα, εξ αποστάσεως και ότι δεν υπήρχαν εργασίες και εξετάσεις μου έλυσε τα χέρια μιας και δούλευα παράλληλα.
“Άρτιο υλικό και ευγενέστατο προσωπικό”
Μόλις ολοκλήρωσα το δεύτερο σεμινάριο μου με το goLearn και ήδη σκέφτομαι να κάνω και τρίτο! Στα δύο σεμινάρια που πραγματοποίησα το υλικό ήταν εξαιρετικό, όπως και η άμεση ανταπόκριση με ευγένεια του προσωπικού του οργανισμού.
“Σεμινάρια που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες”
Μέχρι στιγμής έχω κάνει τρία σεμινάρια. Ο λόγος; Πολύ απλά, θεματικές όπως η ειδική αγωγή και η σχολική ψυχολογία είναι απαραίτητες για έναν εκπαιδευτικό στη σημερινή κοινωνία. Επίσης, οι πολύ προσιτές τιμές μου δίνουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσω όλα τα σεμινάρια που με ενδιαφέρουν!